Na mariborski Fakulteti za elektrotehniko, računalništvo in informatiko pripravljajo robotska tekmovanja že dvajset let, med njimi je državno tekmovanje RoboCupJunior. Na njem mladi tekmujejo s sestavljenimi robotki, ki se gibljejo po črti, labirintu ali pa igrajo nogomet. Najboljši se uvrstijo na tekmovanja na evropski in svetovni ravni.
RoboCupJunior je mednarodno tekmovanje iz robotike, ki spodbuja inovativnost in znanost med mladimi na podlagi projektno zasnovanega učenja. Tekmovanje ponuja različne discipline, pri katerih je poudarek na delu v skupinah, reševanju problemov in doseganju ciljev. Anže Gorenc je s svojo skupino izdelal robota Rdečka:"Narejen je iz lego kock, ima štiri motorje, dva sta za gosenice, da se premika, dva pa sta za odpiranje rokic, ki pobirajo žogice v tej areni. Ima tudi štiri senzorje, dva sta za zaznavanje črte, na strani je tudi ultrazvočni senzor, za prepoznavanje, kadar je blizu stene."
Mladih za tehniko ni težko navdušiti, pravi mentorica Lucija Filipčič Križaj: "Na naši šoli s tem ni težav. Imamo že kar tradicijo in se glas širi na mlajše. Naši učenci so imeli že po sto ur robotike v letošnjem šolskem letu. Ni jih težko pritegniti k delu."
Usmerjali naj bi se v družbo, prilagojeno potrebam človeka, tako imenovano družbo 5.0.
"Za udejanjanje te družbe pa rabimo tudi digitalizacijo družbe, zeleni prehod in pa ustrezno prilagojene tovarne, v katerih naj bi bilo omogočeno sobivanje ljudi in robotov."
Za to pa so potrebna različna znanja, ki jih morajo mladi pridobivati že v osnovnih šolah in jih pokazati tudi na tekmovanjih, kot je današnje na FERIju, pove dekan te fakultete Gorazd Štumberger.
Zeleni prehod je zelo široka tema, pove prodekan za izobraževalno dejavnost Boštjan Vlaovič: "Vsak si ga predstavlja po svoje, najpomembneje pa je sprejemanje družbe, da se začnejo vsi postopki izvajati naravi prijazno. Naši naravni viri so izjemno omejeni, in prav je, da jih izkoriščamo z novimi znanji in novimi postopki bolj skrbno. Močno namreč dvomim, da bi se družba želela odreči udobju, ki ga imamo. Prav mladim, ki so danes tukaj, pa smo dolžni, da iščemo nove pristope in nove rešitve ter da jih vključujemo v tekmovanja, kot je današnje, da pridobivajo znanje in samozavest, in tako prispevajo k razvoju družbe."