
Učenci osnovne šole Frana Erjavca iz Nove Gorice in Nižje srednje šole Ivan Trinko iz Gorice so se v okviru kulturnih in športnih dnevov že preizkusili v vlogi turističnih vodnikov ter po novi turistični poti popeljali 500 osnovnošolcev z obeh strani meje. Vprašali smo jih, kako so se vživeli v vloge vodičev, katere točke so bile njim najbolj všeč in kaj jim je bilo pri vodenju največji izziv: "Meni je bilo zelo všeč, ker smo vodili nižje razrede in se mi zdi pomembno, da so drugi spoznali staro in Novo Gorico. Jaz sploh nisem nič vedela o stari Gorici in sem vesela, da sem spoznala njeno preteklost. Smo bili po dva iz slovenske in dva iz italijanske in smo govorili dvojezično. Izziv je bil, da bi se povezali med sabo in mislim, da je uspelo, saj smo si na koncu izmenjali telefonske številke."
Kje potekata obe novi učni poti, je pojasnila pobudnica in koordinatorka projekta Jelena Vukmir iz osnovne šole Frana Erjavca. "Peš pot zajema središči obeh mest, medtem ko je kolesarska pot zastavljena širše – solkansko tromostovje, park Pevma. Da projekt ne bi ostal znotraj šol, smo zastavili tako, da je nastal zemljevid oz. spletna stran, da lahko kdor koli sname zemljevid in naše poti sam obišče."
Novo učno pot so učenci ob pomoči učiteljev oblikovali v okviru evropskega sklada za male projekte GO! 2025, ki je namenjen prav spodbujanju takšnega sodelovanja. Andreja Glavan Podbršček iz osnovne šole Franca Erjavca: "To je krasna priložnost, da spoznajo za učence zanimiv interaktiven način. Otroci so naveličani, da jih nekam pripeljejo in se jim nekaj razlaga. To, da lahko sami sodelujejo, je njim bližje."
Na obeh šolah si želijo, da bi se kolesarska in peš pot vključili tudi v učni program slovenskih in italijanskih šol.