Reli dirke so oblika avtomobilskega športa, kjer vozniki tekmujejo na dolgih, razgibanih in pogosto zelo zahtevnih trasah, ki potekajo po različnih vrstah podlage (asfalt, makadam, sneg, blato). Foto: EPA

Reli Dakar, nekoč znan tudi kot Paris-Dakar, je vsakoletna dirka v reliju. Prva je bila že leta 1979. Prvih 29 so priredili v Afriki, leta 2008 je tekmovanje odpadlo zaradi slabih varnostnih razmer, leto kasneje pa se je preselilo v Južno Ameriko.

Reli se je do leta 1995 vsako leto začel v Parizu. Foto: Epa

Na startu so tako profesionalci kot tudi amaterji.

Reli poteka po javnih ali zaprtih cestah, ki so lahko asfaltne, makadamske, gozdne, snežne, tudi po puščavi. Trasa je razdeljena na hitrostne preizkušnje in povezovalne odseke. Foto: Epa

Kako je videti vožnja po brezpotjih, si lahko ogledaš v posnetku

Highlights from the Dakar Rally 2014
Cilj je doseči najhitrejši skupni čas na vseh hitrostnih preizkušnjah. Vozniki ne vozijo drug proti drugemu istočasno, ampak startajo v določenih časovnih presledkih. Foto: EPA
Reli Dakar je vzdržljivostna dirka zunaj utečenih poti, teren, po katerem vozijo, je zelo zahteven in mnogi na poti obupajo, zato zmaga ni le osvojitev prvega mesta; za mnoge je zmaga že to, da sploh pridejo do cilja. Foto: EPA

Večina trase ne poteka po cestah, ampak morajo prečkati puščavske sipine, blato, kameljo travo, skale in na koncu še velike mehke puščavske površine.

Glavne tri tekmovalne skupine v Dakarju so motorji, avtomobili, ki se delijo na manjše in večje, ter tovornjaki.

Etape, ki jih prevozijo v enem kosu, so različno dolge. Foto: EPA