Blagajnik na pošti opravlja raznoliko delo na različnih oknih na pošti (blagajniško okno, okno za sprejem ali izročitev pošiljk). Pozna tudi delo na drugih oknih, saj opravlja blagajniška, kakor tudi pisemska dela.

Delo na blagajniškem oknu zahteva jutranjo pripravo okna, kar pomeni, da blagajnik lahko nastopi delo tudi dve uri pred uradnim odprtjem pošte. V tem času prevzame in prešteje denar ter ga pripravi za pismonoše, ki nosijo denar v dostavo. Na samem blagajniškem oknu sprejema vplačila položnic, posebnih položnic in nakaznic. Foto: Radio Maribor/Bratko Zavrnik
Delo na pošti zna biti zelo raznoliko. Foto: Pixabay
Kadar ni dovolj dela na oknih, sprejema pakete in jih pripravi za izročitev na pošti. Izkušen delavec dela s podjetji, ki mesečno poravnajo račun za poštne storitve. Ko se pismonoša vrne z dostave, blagajnik naredi izračune denarja. Pomembno je, da sodeluje s sodelavci na oknih in da izvaja vse naloge, ki mu jih dodeli upravnik pošte. Dobro pozna vse pravilnike pošte in pogodbe, s katerimi ima opravka.

Katere pripomočke uporablja pri svojem delu?

Blagajnik na pošti pri svojem delu uporablja računalnik, blagajno, POS terminal za negotovinsko plačilo s karticami ter napravo za štetje denarja. Zelo dobro pozna računalniške programe, ki jih uporablja in so vezani na delo z denarjem. Glavni dokumenti in materiali, s katerimi ima opravka, so položnice, hranilne knjižice in bančne kartice, računi, potrdila o plačilu in potrdila o prevzemu pošiljk.

Poštni blagajnik je delno zadolžen tudi za to, da paket in sploh vsa pošta pride do vaših domov. Foto: Pixabay
Zaželene osebnostne lastnosti za poklic blagajnika na pošti so vestnost, poštenost, natančnost, redoljubnost, potrpežljivost, smisel za delo z ljudmi, komunikativnost, organizacijske sposobnosti in čut za odgovornost. Foto: BoBo

Pomembno je veselje do dela s strankami in hitra prilagodljivost različnim situacijam in ljudem. Pripravljen je na stalno izobraževanje, saj se ponudbe poštnih storitev z novimi tehnologijami spreminjajo.