Saj veste, obmorski kraji ležijo tik ob morju, zato se je iz notranjosti Slovenije treba do njih spustiti. Na primorski avtocesti, kot ji rečemo, je zato več predorov in viaduktov, s katerimi lažje premagamo razliko v nadmorski višini. A med Ljubljano in Koprom leži prav poseben "betonski lepotec", viadukt Črni Kal.

Mimogrede, ali veste, kaj natančno pomeni beseda "viadukt"? To je mostu podoben objekt čez suhe globinske ovire, pravi Slovar slovenskega knjižnega jezika (SSKJ). Torej, poglejmo si natančneje ta viadukt, ki nas pripelje bliže morju.
Viadukt je dolg kar 1.065 metrov. Najvišji izmed treh stebrov, ki nosijo po dve ločeni voziščni konstrukciji, so visoki kar 95 metrov in so med seboj oddaljeni tudi po 140 metrov. Širina obeh vozišč znaša 26 metrov.

Za to območje je značilna močna burja, ki je marsikdaj tudi ogrozila varnost prometa, zato so morali načrtovalci predvideti posebno, aerodinamično oblikovano protivetrno ograjo. Nameščena je na obeh straneh viadukta, visoka pa je skoraj štiri metre, s čimer naj bi kljubovala tudi sunkom vetra, močnejšim od 200 kilometrov na uro.
Viadukt pelje čez Osapsko dolino nad vasjo Gabrovica, pravi občutek o njegovi mogočnosti pa dobimo šele, če zavijemo z avtoceste, se ustavimo v priljubljeni vasici Osp in se ozremo visoko proti nebu. Ena izmed značilnosti viadukta je tudi ta, da ni raven, pač pa je izbočen. V viadukt je bilo vgrajenih 50.000 kubičnih metrov betona, 8.000 ton armaturnega jekla in 1.300 ton kablov za prednapenjanje.
Gradnja se je začela novembra leta 2001, za promet pa je bil viadukt odprt septembra leta 2004. A že nekaj mesecev prej, natančneje maja istega leta, so se po njem lahko zapeljali udeleženci kolesarske dirke po Italiji.
Viadukt Črni Kal ni le največji in najdaljši premostitveni objekt na slovenskih cestah, ampak je za trboveljskim dimnikom tudi najvišji slovenski objekt sploh.

Torej, oči na peclje, ko se boste naslednjič peljali po primorski avtocesti!